Children are mysterious flowers.
Their names are riddles, their lives are gardens of forking paths.


miercuri, 30 aprilie 2008

Heidi

Un munte de femeie, plete blonde şi piept generos. Heidi, consultantul ABA din Norvegia. Primul nostru consultant. Sunt gâtuită de emoţie, am o adulaţie pentru oamenii ăştia care îţi pot pune copilul pe picioare. Soţul a aşteptat-o la aeroport cu o seară înainte şi mi-a spus de cum a intrat pe uşă: e haotică, nu-şi găseşte lucrurile prin geantă, o să vezi mâine. Ei, şi tu acuma, am râs eu.

Cele două zile de workshop au confirmat intuiţia masculină. Prietenoasă şi vorbăreaţă, Heidi a fost o dezamăgire pe linie profesională. Dezorganizată, cu un îngrozitor accent norvegian şi o engleză şchioapă, a venit cu două cărţi după ea din care ne sugera mereu idei. Mersi, Heidi. Una din cărţi o am şi eu, de pe ea lucrez de aproape 3 ani. Ceva în plus? De exemplu, cum să îmbunătăţesc relaţia dintre Maria şi fratele ei mai mare? Păi, ce le place să facă împreună, mă întreabă Heidi. Ptiu! Tocma asta era buba, dacă le plăcea ceva, nici nu te mai întrebam. Dă-mi o idee, sugerează-mi un joc de care n-am mai auzit până acum, dă-mă pe spate cu ştiinţa ta de terapeut.

Uite, altceva, Maria îl zgârie mereu pe frati-su, umblă după el prin casă special ca să-l "agaţe". Ce e de făcut? Nu ştiu, zice Heidi, tu ce sugerezi? Aici ar trebui un emoticon din ăla de-şi smulge părul din cap. Dar nu, eu sunt politicoasă, mi se pare penibilă întrebarea lui Heidi, who's supposed to be in charge, şi încerc să-i sar în ajutor cu o idee. Uite, zic eu, i-am făcut un cartonaş PECS pe care scrie "Vrei să te joci cu mine?", mă gândeam să o învăţ să i-l dea lui frati-su de câte ori îl vede, poate îi înlocuim astfel comportamentul agresiv cu care vrea să-i atrargă atenţia. Foarte bună idee, zice Heidi.

Gata, m-am hotărât, mă fac supervizor ABA. Sunt îngrozitor de bună. Cărţile alea din care ne dă idei le am, aşa că nu ştiu ce îmi mai lipseşte să cer 100 de euro pe oră cui are nevoie de sfaturile mele.

A doua zi după workshop, am anulat contractul cu clinica din Norvegia.

7 comentarii:

Si_via spunea...

Totusi
Totusi, Heidi ne-a aratat ca tot ceea ce am facut cu Maria a fost bine. Nu, pardon, foarte bine. Neavand un consultant am fost nevoite sa luam carti sa studiem, sa gasim noi metode de a rezolva problemele aparute. Da, ne-a fost greu si cateodata am bajbait, dar am progresat, nu ne-am dat batute.

Ileana A. spunea...

Hopa, au intrat fetele pe forum! :)) Nu scap de voi nici pe net?:))

Draga mea, ai mare dreptate, si de-aia Maria va iubeste asa mult.

Mother of M spunea...

Buna idee, Ileana... sa ne facem consultanti ABA cu ora :) se pare ca am face fata. Din pacate nu avem timp!

Ileana A. spunea...

Mother of M, mă bucur că ai intrat pe blog (deşi nu stiu exact cum ai dat de noi...:)) Eu te găsisem mai de mult, dar am fost un cititor pasiv al întamplărilor voastre.

E bine însă să ieşim "la rampă", e o modalitate de a face cunoscute problemele prin care trecem noi, şi ca noi o grămadă de alţi părinţi/copii.

Şi da, ai dreptate, timpul e o mare problemă. Eu mi-am mai revenit puţin mental :) de ieri, când am avut un nou workshop cu un nou consultant. Sunt chiar impresionată. Tot ce îmi doresc acum este să găsesc şi banii pentru următorul workshop...

Ileana A. spunea...

A, şi încă ceva, foarte important. Lipsa unui consultant ne-a ajutat enorm, într-un fel, pentru că am gândit singure. Fetele care lucrează cu Maria s-au perfecţionat din pasiune, nu de-a moaca :)), urmând orbeşte instrucţiunile lăsate de un consultant, cum am auzit că se mai întâmplă.

Dar uite că am ajuns într-un punct mort după 3 ani de zile, la marginea competenţelor, cum se spune...

Si_via spunea...

He, he, he!
Ce credeai, ca scapi asa usor de noi? Mai ales acum ca mi-a invatat numele?
Plec cand va invata sa spuna Luceafarul de la un cap la altul (iar daca il invata si pe asta gasesc eu o scuza sa te mai bat la cap). :))

diAna spunea...

Si sigur o sa-l spuna! Deja o invat primele trei strofe ;) In fiecare zi imi spune "vau(vreau)fata(< o prea frumoasa fata >)!"
Cred ca-l apreciaza pe Eminescu, n-are gusturi deloc rele :)