Children are mysterious flowers.
Their names are riddles, their lives are gardens of forking paths.


sâmbătă, 25 octombrie 2008

Five Little Monkeys

Una din poeziile preferate ale Mariei este Five Little Monkeys. O poezie englezească, dar de mare impact prin povestea haioasă şi cuvintele relativ simple.

Aşa că i-am făcut rapid un text în română:

Cinci maimuţele tot săreau în pat,
Una a căzut şi capul şi-a spart,
Mama pe doctor îndată l-a chemat,
Nici o maimuţică să nu mai sară-n-pat.

Şi tot aşa, până nu mai rămâne nici o maimuţică :) Uneori mai adaptăm versurile. De exemplu, pentru că a învăţat să zică "imediat", am înlocuit "îndată" cu "imediat" (deşi am pierdut ritmul versului, dar n-are-a face) :)

Am transformat povestea şi într-o variantă vizuală cu fetru (felt board story):



I-am găsit şi varianta muzicală:

Succesul a fost nemaipomenit. Cel mai repede a învăţat versul "Una a căzut şi capul şi-a spart". Cuvinte pe care, din păcate, are ocazia cam des să mi le zică în situaţii naturale... când a căzut ultima oară şi şi-a spart capul, de exemplu... O generalizare pe cinste, nu-i aşa?

4 comentarii:

Alma Galega spunea...

:))
E amuzanta
poezioara, nu o stiam...Cred ca va avea succes si la mine(legat de saritul in pat :))

alina spunea...

Noi ne distrăm de ceva vreme cu maimuțicile, mai ales că Maria (noastră) e adesea comparată cu ele. :))
Vă citim cu drag și v-am dăruit și-un mic premiuȘ http://alinadownunder.blogspot.com/2008/10/premiante-i-noi.html

Toate cele bune!

Ileana A. spunea...

Alina, multumesc mult pentru premiu! Am citit cu placere blogul tau si o sa va urmaresc de acum incolo :)

Quiqui spunea...

Foarte frumoasa ilustrarea pe pasla (felt story board). Cum ai reusit sa o faci? M-ar interesa si pe mine pt fetitele mele. Multumesc. Cristi