Children are mysterious flowers.
Their names are riddles, their lives are gardens of forking paths.


joi, 18 septembrie 2008

Cel mai bun diazepam e Dumnezeu

Scufundarea noastră a continuat.

După ce ne-am întors din spital, am aşteptat ca Maria să-şi revină treptat. M-am culcat cu inima cât un purice de fiecare dată, pentru că noaptea este vremea scufundărilor... Anul trecut Maria şi-a revenit după 4-5 zile, dar acum normalitatea s-a lăsat cam mult aşteptată. Somnul ei a fost în continuare întrerupt de convulsii, mai lungi sau mai scurte, oricum "acceptabile" faţă de cele cu care ne internasem.

Dar greutatea cu care adormea a fost de rău augur. Abia reuşea să închidă ochii şi să aţipească, şi era scuturată de o nouă convulsie. Într-o noapte, disperată, i-am dat diazepamul rezervat doar pt situaţii de criză, pt că trecuseră 2 ore de când încerca să adoarmă şi nu reuşea.

Sâmbătă noapte însă, urâtul a lovit din nou. Mă relaxasem un pic, eram convinsă că o să-şi revină, deşi mai greu. O lăsasem să doarmă la mama ca să pot să pregătesc ceva dulce pentru a doua zi (dacă Maria doarme acasă, trebuie să mă culc cu ea neapărat şi să o supraveghez). M-am culcat pe la 1, fericită şi împăcată. La 2 a ţârâit telefonul şi m-a chemat sugrumată de frică soră-mea: "Vino repede, Maria nu-şi mai revine".

Mama nu stă departe, ajung în 5 minute. Îmi clănţăn şi mâinile, şi dinţii. Diazepam de urgenţă. Încet, se linşteşte şi adoarme. Mă culc lângă ea, cu mâna peste corpul ei, să simt orice s-ar mai întâmpla. După o oră, începe să tresară încet. Tresăririle se succed tot mai rapid şi tot mai vârtos, şi devin iarăşi crize în toată regula. Alt diazepam. E 3 jumate noaptea. Gata, la spital. Pentru a treia oară în ultimele 2 săptămâni.

Am fost mai eficientă decât oricând la organizarea bagajului de spital.

Am ajuns la 4 dimineaţa la Gomoiu. O asistentă somnoroasă ne-a luat în primire. Noroc că Maria era sedată de diazepam, altfel o luam la bătaie şi pe asistentă, şi pe doctoriţa de gardă, sculată brusc din somn. Jumătate de oră am fost intervievată pentru completarea fişei de internare. Nume, prenume, buletin, când s-a născut, când a ţinut capul, etc, etc, aceleaşi întrebări veşnice, la care oricum răspunsesem cu o săptămână în urmă, când mă internasem la ei. Acum 3 ani, ajunşi într-o situaţie similară la Gomoiu, dar cu Maria în criză, am urlat la doctoriţă, pentru că mi se pare inacceptabil să stai să completezi fişe când un copil e în convulsii lângă tine. Îi faci un diazepam intravenos, ceva să-l linişteşti, pe urmă poţi întreba tot ce-ţi trece prin cap.

So...back again...

Dar un pic diferit. A doua zi (duminică), ascultând gândul naşului nostru, am chemat 6 preoţi la spital pentru a-i face Maslu. Un gând dumnezeiesc, care m-a liniştit şi m-a ruşinat în acelaşi timp. Mă zbat de atâta timp să găsesc soluţii omeneşti la neputinţa ei, dar pe celelalte, cele nevăzute, le las mereu pe ultimul loc.

După Sf. Maslu, Maria a adormit brusc şi adânc. Un somn liniştit, tulburat de câteva tresăriri minore, care a durat până a doua zi seara! Somnul binefăcător al vindecării. Aşa i s-a întâmplat şi în Anglia, când ne-am internat după primele convulsii şi am chemat disperaţi preotul s-o boteze la spital, crezând că nu mai supravieţuieşte. După Botez, a căzut în acelaşi somn adânc, care a scos-o din spital.

Acum suntem acasă (până când?...). Doarme bine, nesperat de bine. Crize mai are, scurte, e drept, şi foarte puţine. Nu m-am eliberat de spaima că se lasă seara şi Maria intră în tărâmul viselor, care pentru ea e plin de lighioane... Nădăjduiesc însă că palmele pe care mi le-a dat Dumnezeu să fi fost destule şi să înţeleg, în sfârşit, Cine face şi desface vieţile noastre.

La urma urmei, nu moartea sau boala sunt cele mai cumplite lucruri care ni se pot întâmpla. Ci despărţirea de Dumnezeu. Iar Maria, spre deosebire de mine, e mereu lipită de El. Nici nu ştiu cum să mulţumesc îndeajuns pentru această binecuvântare...

8 comentarii:

Mother of M spunea...

Draga Ileana,

Nu pot sa inteleg cit de impietrit e sufletul lor, al celor de la Urgente...si pe mama mea au lasat-o timp de o ora pe hol inainte de a-i face internarea, desi era deja paralizata si in situatie critica...si nu era cine stie ce aglomeratie.

Despre legatura noastra cu Dumnezeu - stiu ca tu simti aceste momente ca si cum ar fi pedepse. Şi eu am simtit la fel in momentele grele. Insa nu cred ca sunt pedepse. Dumnezeu vrea ca şi noi, mamele acestor copii deosebiţi, sa ne apropiem de El. Si a ales cea mai dureroasa cale posibila, sa ne apropiem de El prin suferinta copiilor nostri.

Iti doresc sa iti pastrezi in continuare forta si seninatatea interioara. Maria are nevoie de tine...

Ileana A. spunea...

scriai intr-un comentariu de branca ursului. Poti sa-mi dai mai multe detalii? dozaj, mod de administrare? v-a supravegheat vreun medic/fitoterapeut?

Annamaria spunea...

iti doresc putere multa! si incredere mereu crescanda in Dumnezeu!

Mother of M spunea...

I-am dat brinca ursului de la Favisan (capsule, se desfac si se amesteca intr-o lingurita de miere sau intr-un pahar de suc de morcovi). Am citit despre asta pe forumuri si intr-o carte cu retete naturiste pentru tot felul de boli. Eu am dat o pastila pe zi sau cel mult doua, dupa masa. Efectul se vede dupa o vreme, nu imediat.
Nu am putut ajunge la nici un fitoterapeut sa imi prescrie o schema pentru ca am avut o perioada destul de grea in primavara si vara asta (daca nu mai am echipa nu prea am libertate de miscare).

Annamaria spunea...

ati primit doua premii! va astept sa le ridicati de pe blogul meu :)

Alma Galega spunea...

Nu moartea sau boala sunt cele mai cumplite lucruri care ni se pot întâmpla. Ci despărţirea de Dumnezeu. Iar Maria, spre deosebire de mine, e mereu lipită de El. Nici nu ştiu cum să mulţumesc îndeajuns pentru această binecuvântare...

Ileana draga,aproape mi-au dat lacrimile cand am citi postarea asta...
Tin insa neaparat sa-ti spun ca ceea ce ai scris mai sus, poate nici in zece vieti fara Maria nu ai fi simtit( spun simtit, pentru ca e din inima ce spui, nu sunt doar ganduri intelectuale)

Delia spunea...

mai des la maslu, la moliftele sf vasile cel mare si se va vindeca chiar!

florina spunea...

sunt total de acord cu Delia...maslu,moliftele Sfantului Vasile,si Sfanta Liturghie cat mai des.Domnul sa va ajute