Children are mysterious flowers.
Their names are riddles, their lives are gardens of forking paths.


vineri, 26 septembrie 2008

Dincolo de diagnostic

Maria este o sumă de diagnsotice pentru medicii cu care am de-a face de ani de zile. Eu însămi vorbesc cu ei lejer, fără să mai stau pe gânduri, în termeni strict medicali despre Maria. Le descriu crizele fără să clipesc şi fără să-mi tremure vocea. Le spun cum arată, ce parte a corpului se încordează sau se zbate, dacă respiră sau nu, câte minute durează criza. Ei o numesc pe Maria "o encefalopatie epileptică", "o epilepsie fără cauză cunoscută plus retard", un "sindrom Lennox-Gastaut" sau şi mai scurt, "un Lennox", "un creier în suferinţă".

Azi dimineaţă, în timp ce mă întorceam cu ea de la spital (unde am fost pentru un video EEG), mă uitam la ea cum stătea cuminte în maşină, cu mâinile împreunate în poală şi zâmbindu-mi scurt dacă întorceam capul spre ea. Ea este Maria mea, şi nimeni altcineva. Un copil frumos şi cald, un suflet bun, care a învăţat o mulţime de lucruri în ultimii ani şi care face progrese nesperate. Nu văd pe ea nimic din teroarea acestor diagnostice, nimic din aerul lor funerar şi iremediabil.

Simt de multe ori că lumea mă compătimeşte pentru Maria, medicii oftează când încep să intru în amănunte despre ea, şi totuşi...nu cred că îşi închipuie nimeni ce uşor şi bine e cu Maria acasă! În puţinele ocazii când a lipsit mai mult de acasă (o săptămână, să zicem), îmi lipsea mersul ei de Pinocchio, aerul stângaci şi fragil care o caracterizează.

Ar fi un exerciţiu duhovnicesc extraordinar pentru oricine are de-a face cu "pacienţi" să se străduiască să-i vadă ca persoane unice şi vii.

Deşi nu-mi stă în obicei (şi chiar de curând am avut o discuţie pe această temă cu o prietenă), îmi calc pe principiu şi postez aici o poză cu Maria, numai din dorinţa de a evacua diagnosticul de pe numele ei.

Aşadar, ea este MARIA.

12 comentarii:

@irina_sweet_home spunea...

ce frumusica e, parca e o papusa!ma bucur ca se simte mai bine acum, m-a impresionat ce ai scris despre Sf. Maslu.

Ileana A. spunea...

multumesc!

Trebuie sa spun ca poza e facuta de Anca :)

MihaelaMaria spunea...

nu pot sa-mi dezlipesc ochii de la poza asta, e minunata. si, parca nu mai e fetita Maria pe care am cunoscut-o eu, e o adevarata domnisoara. Sa fie sanatoasa!

Anonim spunea...

Sa o binecuvanteze Dumnezeu pe Maria ta! Si sa-i dea sanatate, bucurie in suflet si mantuire! Este o fetita tare frumoasa!

Marius Filip spunea...

Maria este frumuşică. Fotografia transmite o anume gingăşie şi acel aer fragil ...

AdrianaB spunea...

E o draguta Maria, parca a mai crescut:)
Cred ca e greu- nu cu ea, cu noi, sa privim lumea ingerilor, doare sufletul sa vezi ca suntem atat de diferiti si de departe de ce ar trebui sa fim.
Pupici amandurora:)

Annamaria spunea...

MINUNATA!

Mother of M spunea...

Ma bucur tare mult ca sunteti mai bine. Sa iti traiasca ingerul...Sa fiti amindoua linistite si sanatoase...

Anonim spunea...

Maria e un suflet...

TreiBadica spunea...

Incantata de cunostinta, Maria!

flo.irina spunea...

un inger printre oameni...

Alma Galega spunea...

MARIA e pretioasa, unica si minunata , prin simplu fapt ca exista.
In plus, e foarte norocoasa sa aiba o mama ca tine :)
Multumesc pentru fotografie...A crescut, e o frumoasa!