Children are mysterious flowers.
Their names are riddles, their lives are gardens of forking paths.


sâmbătă, 24 mai 2008

Is mommy cool?

Unul din programele cele mai ingenioase pe care ni le-a lăsat Louise se numeşte chiar aşa: "Is mommy cool?" Da, ştiu, în română sună altfel, mai plicticos. Nu am găsit altă variantă decât "E voie/nu e voie".

Care e miezul chestiunii? Programul vrea să o înveţe pe Maria diferenţa dintre un comportament permis şi unul nepermis. Mami trebuie să facă o boroboaţă, iar terapeutul să o întrebe pe Maria: "E voie ce face mami?" (of, ce frumos ar fi fost să întrebe "Is mommy cool?"). Maria e învăţată să răspundă cu "e voie" sau "nu e voie" (deocamdata nu pronunţă cuvintele, dar folosim cartonaşe PECS cu un X mare roşu pentru "nu e voie" şi un semn verde de bifat pentru "e voie").

Primul comportament pe care l-am introdus în program este trasul de păr. Am găsit o strategie mai uşoară decât să intru de fiecare dată la lecţii şi să trag pe cineva de păr :)). Am făcut filmuleţe scurte cu mine şi terapeutele, trăgându-ne reciproc de păr, apoi mângâindu-ne pe cap (trebuie să modelăm şi comportamentul permis).

Nu am mai râs de mult atât de copios! Am acolo materie de şantaj la greu :)) Dacă mă supăr, le postez pe youtube, le-am "ameninţat" deja pe fete :))

După trasul de păr, o să ne ocupăm şi de băgatul în gură, mâncatul de pe jos, lovitul cu obiecte. He he, distracţia continuă!

5 comentarii:

Sabina Ulubeanu spunea...

Ileana, esti grozava.
am citit cu lacrimi in ochi blogul tau, desi emana atata optimism. Sau poate tocmai de aia.

Ileana A. spunea...

M-as bucura ca blogul asta sa fie de folos si altor parinti.

degetica, esti mamica? Astept povestea ta! Greu e la inceput, pana scrii primele fraze, pe urma te descarci si vorbele se tin sir...

Sabina Ulubeanu spunea...

pai sunt mamica...de sofia si gheorghe:))))

Ileana A. spunea...

Ooops :)))

Pai, daca umbli cu pseudonime!

Atunci, ce sa zic... mersi de vizita:)

Sabina Ulubeanu spunea...

sunt degetica pe internet de vreo 3 ani :)), dar am uitat ca nu toata lumea stie.
Pup gasca ta.