Children are mysterious flowers.
Their names are riddles, their lives are gardens of forking paths.


vineri, 26 iunie 2009

La vache qui rit

Săptămâna asta am intrat de-a binelea în ritmul vieţii de aici şi am avut de ce să ne bucurăm.

Cireşe cu toptanul. Toată lumea are cireşe în curte, nimeni nu se duce cu ele la piaţă, şi se roagă de tine să vii să le culegi, că altfel se usucă în pom. Prima dată am zis că o fi vreo politeţe, dar când am văzut că se insistă, am lăsat ruşinea acasă şi am plecat cu ditamai punga la cireşe. Ce să faci cu punga? Ia găleata, zice tanti Elvira. Prima oară ne-a umplut-o tanti, a doua oară m-am cocoţat eu pe o scară lungă până la cer şi am umplut găleata. Şi aşa ne-am asigurat porţia zilnică de fructe proaspete, de sezon, organice şi gratis.

Animale la cerere. Tanti Elvira are vacă, porc, cal şi pui. Maria şi Cosma nu mai pot de dragul lor, mai că ar pupa în bot şi porcul. Cosma s-a şi pupat cu oaia de care povesteam săptămâna trecută şi cu un căţel care s-a ţinut de noi într-o zi. De cal le-a fost un pic frică. Am găsit şi un arici când culegeam cireşe (iar!) din livadă. Nu prea i-a încântat, nu i se vedea nici boticul de sub ghemul de ţepi.

Joacă faină. Cu spray de geamuri şi o cârpă i-am făcut fericiţi. Ar fi stat şi-o zi să se joace, dar când au început să testeze sprayul pe bluziţa proprie sau în gură am luat instrumentele. Cu noroiul a fost şi mai şi. I-am încălţat cu cizmuliţele de cauciuc şi i-am lăsat să calce prin bălţi. Cosma a trecut rapid de la picioare în baltă la mâini în baltă. A morfolit noroi, a spălat pietricele, şi-a spălat şi cizmuliţele (tot cu apa din baltă, evident). Pe urmă s-a şters frumos pe bluză. Păi ce să facă, să stea murdar?

Dacă pun la socoteală gogoşile şi papanaşii homemade, săptămâna a fost de pomină. Păcat că Măriuca nu prea e în apele ei, îi curg ochii şi e foarte răcită. Se înveseleşte brusc când mergem la animale, dar în rest nu e prea veselă. nor4oc cu Cosma, care o atrage în câte-un "găseşte-mă dacă poţi", care se lasă cu trânteli de uşi, degete care evită în ultima secundă marea strânsoare şi inimi sărite din piept la mine şi la Corina.

11 comentarii:

Marius Filip spunea...

Amuzant.

Mai că ne vine să ne luăm şi noi lumea-n cap ţâşnind înafara Bucureştilor. Dar la pensiuni aseptice nu-i ca la o gospodărie de ţară adevărată ...

MihaelaMaria spunea...

minunat! asta da relaxare!

maria face si lectii?

AdrianaB spunea...

Pai da, asta-i copilaria, nu?:)
Sanatate Mariei:)

Altheate spunea...

speram sa ajungem si noi la "la vache qui rit"-tara, sa vedem cum reactioneaza Dani.
Sanatate Mariucai.

alina spunea...

Da, copilaria perfecta. :)
Sanatate Mariei!

Mother of M spunea...

Vrem si noi...dar noi nu avem "tara". Am fost mai demult la pensiune, in cautarea amintirilor din copilarie, dar nu era nici pe departe ce doream pentru mine si M. :(

Ileana A. spunea...

nici aici nu e la tazara mea :) doar ca ai mei (oraseni get-beget) au avut inspiratia sa-si faca o casa de vacanta intr-un sat adevarat, asa ca plecam si noi prin vecini cand vrem sa vedem gospodarii adevarate.

in rest, in curtea noastra nu cresc decat flori...

Ileana A. spunea...

si inca ceva pentru Mother of M: poate ar trebui sa cautati nu pensiuni cu pretentii cand plecati in concediu, ci sate modeste, cu oameni dispusi sa ofere gazda. Cand eram studenta, stiu ca umblam mult prin Maramures, de exemplu, si acolo oricine ne-ar fi primit cu un pat si-o masa calda.

Dinny spunea...

off topic: La multi ani pentru Cosma si Damian! :)

Ileana A. spunea...

multumesc mult, Dinny! spre rusinea mea, uitasem de ziua de azi, aici nu mai stiu in ce zi suntem daca nu ma concentrez bine :)

Anonim spunea...

Ah, viata la tara... :D